ကၽြန္မ၏ခံစားမႈမ်ား သီကံုးရာ လြတ္လပ္ျခင္းအႏုပညာ


We do love our country
December 21, 2006, 10:43 am
Filed under: My Opinion

`အမိေျမကေကၽြးတာစားျပီး အမိေျမေပၚၾကီးျပင္းျပီး အမိေျမကို ျပန္မေစာ္ကားနဲ႕´ဆိုေသာ စကားကို က်မကို လာျပီး ဆံုးမတဲ့ တိုင္းျပည္ခ်စ္ေသာ စစ္သားတစ္ဦးကို ဇေ၀ဇ၀ါနဲ႕ျပန္ၾကည့္မိပါတယ္။ အခုေနာက္ပိုင္း ျမန္မာတီးေရွာ့ဖိုရမ္ ( ႏိုင္ငံေရးကုိစည္းႏွင့္ေ၀ဖန္ေဆြးေႏြးခြင့္ရသည္) ၊ ဘေလာ့ခ္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကလည္း သူတို႕ရင္ထဲမွာရွိတဲ့ ျမန္မာျပည္နဲ႕ပတ္သတ္တာေတြ ေဖာ္ထုတ္ေရးလာၾကတာေတြ ၊ ျမန္မာဆိုဒ္က လူေတြက ဒီဘေလာ့ခ္ေတြ စာေတြကို လာေရာက္ဖတ္ျပီး အားေပးေ၀ဖန္တာေတြ တအားမ်ားလာေတာ့ သူတို႕ မီးခဲေပၚ ခုထိုင္မိသလို ျဖစ္ေနလားေတာ့မသိဘူး။ ေရးတဲ့သူေတြကို ေရလည္ကြိဳင္ရွာတာပဲ။ အဲဒီ ကြိဳင္ေလာက္က ရိုးေနျပီ။

အမိေျမကိုေစာ္ကားတယ္ဆိုေသာ စကားကို က်မေတာ္ေတာ္ေလး အံ့ၾသပါတယ္။ ဘာမ်ား ေစာ္ကားမိလို႕ပါလိမ့္။ က်မေရးခဲ့တဲ့စာတိုင္းကို က်မအလြတ္ရပါတယ္။ ဒီလိုပဲ အကိုေမ်ာက္၇ေကာင္ ၊ ကုိသက္ႏိုင္ ၊ မမေမဓါ၀ီ ၊ ကေဒါင္းညင္သာ ၊ ကုိဂ်န္နေရးရွင္းတို႕ေရးတာေတြကလည္း ဘယ္တစ္လံုးမွ ေစာ္ကားထားတာ မရွိပါဘူး။ က်မတို႕က စစ္အစိုးရေအာက္မွာ ခံေနရတဲ့ ခံစားခ်က္ေတြကို လြတ္လပ္စြာေဖာ္ျပထားျခင္းပါ။ အပိုတစ္လံဳးမွ မရွိသလို လိုေတာင္လိုေနပါေသးတယ္။ က်မလည္း လြန္ခဲ့တဲ့ရက္ပိုင္းေလးကပဲ အသက္၁၈ျပည့္ျပီဆုိေတာ့ ဟိုမေရာက္ဒီမေရာက္ အရြယ္ဆိုေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလး ကိုယ့္ကိုယ္ကုိယ္ စာေရးတာ ၊ ေျပာတာ ဆုိတာ ျပန္ထိန္းက်င့္ယူေနရတယ္။

က်မ မေန႕က အသိေဟာင္းတစ္ေယာက္နဲ႕ ျပန္ဆံုတယ္။ သူ႕ကိုျမင္ေတာ့ ၀မ္းသာစြာနဲ႕ ႏႈတ္ဆက္ျဖစ္တယ္။ စကားေအးေဆး ထိုင္ေျပာျဖစ္ေတာ့ ျမန္မာျပည္က သူတို႕ေတြဘ၀ကို က်မ နားေထာင္ျပီး ေတာ္ေတာ္ေလး စိတ္မေကာင္းျဖစ္ခဲ့ရတယ္။ အခုေနမွာ ျမန္မာျပည္က က်မ စထြက္လာတဲ့အခ်ိန္နဲ႕ ဘယ္ေလာက္ၾကီးေတာင္ ကြာျခားေနျပီလည္းဆုိတာ က်မတပ္အပ္မ်က္လံဳးနဲ႕ကို ျပန္ၾကည့္ခ်င္မိတယ္။ စိတ္နဲ႕ခန္႕မွန္း ပံုေတြျမင္ရတာထက္ မ်က္လံုးနဲ႕ကုိယ္တိုင္ျမင္ရျခင္း ခံစားခ်က္ကို ပိုစူးရွမွာပါ။ က်မ အရင္တုန္းက အလယ္တန္းေက်ာင္းသူေလာက္တုန္းက ျမန္မာျပည္မွာ ကလပ္ေတြ ၊ ကာရာအိုေကခန္းမေတြမွာ အလုပ္လုပ္တဲ့ မိန္းကေလးေတြကို လြန္စြာစက္ဆုပ္ခဲ့မိတယ္။ `မရွိရင္ ဆီနဲ႕စားပါလား´လို႕ေတာင္ စိတ္ထဲကေျပာခဲ့ေသးတယ္။ အဲဒီတုန္းက က်မအေမက က်မကိုဘာေျပာလည္းဆုိေတာ့ `ဆီမရွိဘူး။ေရဆမ္းစားခိုင္းရမယ္”တဲ့။

ေနာင္တစ္ခ်ိန္ေရာက္မွ က်မသေဘာေပါက္လာတာေတာ့ ျမန္မာမိန္းကေလးေတြပဲ သူမ်ားလိုပဲ အျမဲ တင့္တယ္စြာနဲ႕ ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္းေနခ်င္ၾကမွာပါ။ တိုင္းျပည္ရဲ႕ စီးပြားေရး အေျခအေနေၾကာင့္ သူတို႕ေတြက သူတို႕ေတြရဲ႕ဘ၀ေတြကို မိသားစု၀မ္းေရးအတြက္ စြန္႕လႊတ္ျပီး ဒုကၡခံခဲ့ၾကရတယ္။ က်မ ၁၀တန္းႏွစ္တုန္းက ဆံပင္သြားညွပ္ေတာ့ ကာရာအိုေကခန္းမေတြ ၊ မေကာင္းတဲ့နယ္ေျမေတြမွာ အလုပ္လုပ္တဲ့ မိန္းမတစ္ေယာက္လည္း လာတယ္။ သူ႕ကို ရပ္ကြက္ထဲမွာ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားသိေနၾကေတာ့ ေရွာင္ၾကတယ္။ သူတို႕အုပ္စုလိုက္ေနတဲ့ အခန္းကိုဆို ေယာင္လို႕ေတာင္ျဖတ္မေလွ်ာက္ၾကဘူး။ သူနဲ႕ေဘးခ်င္း ယွဥ္ထိုင္ရင္း စာအုပ္ကိုပဲစိုက္ၾကည့္ေနတဲ့ က်မကို သူက စကားစေျပာတယ္။ ရွပ္ပလာပံုစံနဲ႕မဟုတ္ပါဘူး။ တည္တည္ျငိမ္ျငိမ္ေလးပါပဲ။ `သမီးကဘယ္အတန္းေရာက္ျပီလည္း´တဲ့။ က်မက ေက်ာင္းစိမ္း၀တ္စံဳေလးနဲ႕ သြားမိတာကိုး။ က်မလည္း ၁၀တန္းလို႕ခပ္ျပတ္ျပတ္ေလးပဲ ျပန္ေျဖလိုက္တယ္။ ေနာက္ က်မလည္း သိခ်င္လာတာနဲ႕ သူ႕ကို `အလုပ္မသြားရဘူးလား´လို႕ ေျဗာင္ပဲေမးလုိက္မိတယ္။ မသြားဘူးလို႕ ေျဖးေျဖးခ်င္း ေျပာတဲ့သူ႕မ်က္ႏွာအေနအထားကို က်မယေန႕ထိ ျမင္ေနတုန္းပဲ။ ေနာက္ပိုင္း တခုခုဆို သိပ္သိခ်င္တဲ့ က်မ အဲဒီမမနဲ႕ မုန္႕ဟင္းခါးဆိုင္ေတြ ၊ လမ္းထိပ္ေတြမွာ ျမင္တိုင္း စကားေျပာျဖစ္တယ္။ တေျဖးေျဖးနဲ႕ က်မ သေဘာေပါက္လာတာက သူတို႕ေတြက မိသားစုအတြက္ ဒီလိုျဖစ္ေနတာပါလားလို႕ေတြးလာမိတယ္။ သူတို႕ မိဘေတြကေရာ ကိုယ့္သားသမီးကို ဒီလိုဘယ္ျဖစ္ေစခ်င္ပါ့မလည္း။ မိဘေတြအတြက္ ၊ မိသားစုအတြက္ ၊ ရန္ကုန္မွာ အလုပ္လာလုပ္ေနၾကတယ္ဆိုေသာ အမ်ိဳးသမီးေလးေတြရဲ႕ ရင္ထဲမွာတည္ျမဲေနတဲ့ ဘ၀ဒဏ္ရာေတြကို က်မတို႕ဘာနဲ႕အစားထိုးေပးၾကမွာလည္း။ စိတ္ဆႏၵတစ္စံုတစ္ရာ မပါ၀င္တဲ့ ဘ၀အသက္ေမြး၀မ္းေၾကာင္းေပၚကို အေျခအေနအလိုက္ ေရာက္သြားခ်ိန္မွာ သူတို႕လည္းနာၾကဥ္းေနမွာပဲ။

လူတိုင္းက မိမိကိုယ္မိမိ အေကာင္းဆံုးနဲ႕အသန္႕စင္ဆံဳး အျမင့္ျမတ္ဆံုး ျဖစ္ခ်င္ၾကမွာပါ။ အျမဲတမ္း သင္းပ်ံ႕စြာ ဖူးပြင့္ေနတဲ့ ပန္းတစ္ပြင့္ဘ၀ကို မိန္းကေလးတိုင္းလုိလားၾကမွာပါ။ ရန္ကုန္မွာ ႏို္င္ငံျခားရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံမႈ လုပ္ငန္းေတြ ၊ အစိုးရကိုယ္တိုင္လံုေလာက္တဲ့ အလုပ္ေတြ မဖန္တီးႏိုင္ခ်ိန္မွာ မိန္းကေလးေတြဘ၀ေတြလည္း ဘယ္လိုအေျခအေနေတြ ျဖစ္ကုန္ျပီလည္း။ သူတို႕ရင္ထဲက နာၾကဥ္းမႈေတြ ၊ အနာေတြကို က်မတို႕အားလံုးက ဘယ္လိုမ်ား ျပန္လည္ႏွစ္သိမ့္ေပးၾကမွာလည္း။

Leave a Comment so far
Leave a comment



Leave a Reply

