Filed under: My Opinion
မ်ိဳးခ်စ္ျမန္မာေတြ လက္သီးလက္ေမာင္းေတြတန္းလို႕ ၊ ႏိုင္ငံေရးစိတ္ဓါတ္ေတြတက္ၾကြေစတဲ့ စာေတြျဖန္႕ေ၀လို႕ ျမန္မာဘုန္းၾကီးေက်ာင္းက လက္မခံေတာ့ဘူးဆိုပဲ .. ။ ခ်ဥ္ငံစပ္အသုပ္တစ္ပြဲ စားလိုက္ရသလို ခံစားရသည္ .. ။ အျဖစ္အပ်က္အားလံုးကို အစအဆံုးသိသူပီပီ မေျပာရင္လည္းမေကာင္း ၊ ေျပာရင္လည္းမေကာင္း ၊ ေျပာလည္းမေျပာခ်င္ စံုစီနဖာျဖစ္ေနသည္။
Straits Time မွ Video ကို ၾကည့္ျပီးခ်ိန္ ကၽြန္မစိတ္ထဲ အနည္းငယ္ေတာ့ ခ်ဥ္သြားသည္ ။ ဒီကိစၥက သတင္းသိပ္ျမန္တဲ့ အင္တာနက္ၾကီးေပၚမွာ ေပါက္ကရေလးဆယ္ ျဖစ္ေနေတာ့ အမွန္တရားကို ေဖာ္ထုတ္ပါေတာ့မည္ ။
ေသြးလွဴပြဲမက်င္းပမီတစ္ရက္အလို
စကၤာပူေရာက္မ်ိဳးခ်စ္ျမန္မာမ်ားက ေသြးလွဴပြဲအတြက္ ေနရာႏွင့္အခ်ိန္အားလံုးကို ေၾကျငာျပီးခ်ိန္မွ စကၤာပူႏိုင္ငံ ၊ ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြ အမ်ားဆံုးသြားေလ့ရွိေသာ တုိပါးရိုးဘုနး္ၾကီးေက်ာင္းဧ။္ ဥကၠဌအဖြဲ႕မွ ထိုပြဲကို မျပဳလုပ္ရဟု တစ္ခ်က္လႊတ္အမိန္႕ထြက္လာသည္ ။ မဆိုးပါဘူး နအဖ လက္ေအာက္ျပန္ေရာက္သြားသလိုပါပဲ .. ။ အားလံုးလည္းေၾကျငာျပီးသား ျဖစ္ေနေတာ့ မ်ိဳးခ်စ္ျမန္မာေတြအားလံုးက ဒီပြဲေလးေတာ့ ျဖစ္ေျမာက္ေအာင္ လုပ္ေပးပါခင္ဗ်ာဆိုျပီးေတာ့ ေတာင္းေတာင္းပန္ပန္ေလး ရွိခိုးမတတ္ေျပာေတာ့မွ ေနာက္ဆံုးအျဖစ္ခြင့္ျပဳခဲ့တယ္ .. ။
ဘာေၾကာင့္ လုပ္ခြင့္မေပးတာလဲ .. ။ အေျဖရွာေမးလိုက္ေတာ့ `ႏိုင္ငံေရးလႈံ႕ေဆာ္မႈေတြ လက္သီးလက္ေမာင္းတန္းတာေတြ ျပဳလုပ္လို႕´တဲ့ ။ အမေလးေတာ္ … ။ အဲဒီအဖြဲ႕ၾကီးက လုပ္သမွ် အခမ္းအနားအားလံုး ကၽြန္မ သြားပါတယ္။ ဘယ္တုန္းက လက္သီးလက္ေမာင္းတန္းလိုက္ပါလိမ့္ .. ။ လင္းလက္ၾကယ္စင္ ေခါင္းေလးကုတ္ျပီး ေသေသခ်ာခ်ာ ျပန္စဥ္းစားမိတယ္ .. ။ သပိတ္သြပ္ပြဲမွာ မ်ိဳးခ်စ္ျမန္မာတစ္ဦးက အေရွ႕ကေန `အားလံုး မတ္တပ္ရပ္ေပးပါခင္ဗ်ာ ၊ ခင္ဗ်ားတို႕ရဲ႕ အထြတ္အျမတ္ထားတဲ့ ဘယ္ဘက္ရင္ဘတ္က ႏွလံုးသားေထာင့္ကို ညာလက္သီးေလး ဆုပ္ျပီး ကပ္လိုက္ပါ ခင္ဗ်ာ ၊ ၇င္ထဲအေသြးထဲကလာတဲ့ သစၥာအဓိဌာန္ကို အခုသီဆုိၾကပါေတာ့မယ္´ ဆိုျပီး အားလံုး တညီတညြတ္ သီဆုိခဲ့ၾကပါတယ္။ ေနာက္ ႏိုင္ငံေတာ္သီခ်င္း သီဆိုခဲ့ၾကတယ္ .. ။ ျဖန္႕ေ၀တာဆိုလို႕ လက္ကမ္းစာေစာင္ေလးနည္းနည္းပါ .. ။
ႏွလံုးသားရွိတဲ့ေထာင့္ကို လက္သီးေလးဆုပ္ျပီး သစၥာဆိုခဲ့ၾကတဲ့အတြက္ အျပစ္ျဖစ္သတဲ့ .. ။ ေနာက္တစ္ခါဆို လက္ကိုေနာက္ပစ္ျပီး ဆုိၾကရမယ္ ထင္ပါတယ္။ လက္မေျမွာက္မိေအာင္လို႕ပါ ။ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းမွာ ပြဲတစ္ခုခု လုပ္မယ္ဆိုတိုင္း ျမန္မာ့ဓေလ့ထံုးစံအရ ေက်ာင္းတိုင္ဘုနး္ၾကီးကို သြားေလွ်ာက္ၾကပါတယ္ ။ ခြင့္ျပဳရင္ Executive Committee နဲ႕ စကားေျပာျပီး မ်ိဳးခ်စ္ျမန္မာေတြက ေရွ႕ဆက္လုပ္ၾကပါတယ္ .. ။ အဲဒီလိုလုပ္လာတာ အခုမွ မဟုတ္ပါဘူး ။ ဟိုးအရင္ႏွစ္အဆက္ဆက္က ပြဲေတြလည္း ဒီလိုပဲ လုပ္လာတာပါ ။ ဘုန္းၾကီးစိတ္ဆိုးရင္ အားလံုးက သြားေတာင္းပန္လိုက္ ၊ ေခ်ာ့လိုက္ ၊ ဆူရင္လည္း ေခါင္းငံု႕ခံလိုက္ ဒီလိုနဲ႕ပဲ ျမန္မာ့နယ္ပယ္ေလးအတိုင္း အားလံုးျဖစ္လာပါတယ္ .. ။
ျမန္မာျပည္မွ သံဃာ့အေရးအခင္းၾကီးျဖစ္ေတာ့မွ လူေတြပိုေသြးဆူလာၾကတယ္။ ပိုတက္ၾကြလာၾကတယ္ ။ ပိုအလုပ္လုပ္လာၾကတယ္ ။ အဲဒီအတြက္ ေနရာေဒသကိုေတာ့ ျမန္မာေတြအားလံဳးအဆင္ေျပတဲ့ တိုပါးရိုးကိုပဲ ေရြးျဖစ္တာ မ်ားပါတယ္။ အားလံုးက ပဲြတစ္ခုခုလုပ္တိုင္း သီလယူတယ္ ၊ အမွာစကားေျပာတယ္ ၊ သစၥာဆိုတယ္ ၊ ေျခလွမ္းေတြေဆြးေႏြးတယ္ ၊ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေတြ ခ်တယ္ ။ ဒါဟာ အၾကမ္းလာဖက္ေနတာလည္း မဟုတ္သလို ဆိုးဆိုးရြားရြား ဘာတစ္ခုမွ မရွိပါဘူး။
Executive Committee အဖြဲ႕ထဲမွာ စကၤာပူလူမ်ိဳးေတြ အခ်ိဳ႕ကလည္း စာနာနားလည္ျခင္းမရွိစြာ ပါ၀င္ေနပါတယ္ ။ `ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းဆိုတာ ျငိမ္းခ်မ္းစြာ ဘုရားရွိခိုးဖို႕အတြက္ပါ´တဲ့ ။ ေျပာတာကိုေတာ့ လက္ခံပါတယ္ ။ ႏိုင္ငံေရးနဲ႕ပတ္သတ္သမွ် လက္မခံဘူးဆုိေတာ့ အီးယူက ေခါင္းေဆာင္ေတြလာတာ ၊ စကၤာပူႏိုင္ငံျခားေရး၀န္ၾကီးေတြ လာတာက ဘုရားရွိခိုးေတာ့ မဟုတ္ဘူး ထင္ပါတယ္ ။
အားလံုးသိၾကတဲ့အတုိင္း စကၤာပူေရာက္တက္ၾကြသူမ်ား လုပ္ခဲ့ၾကတာ ရုပ္ပ်က္ဆင္းပ်က္ ဘာတစ္ခုမွ မရွိပါဘူး ။ ေအာ္တာ ဆူပူတာေတြဆို လံုး၀ေတာင္ မရွိခဲ့ၾကပါဘူး .. ။ ကၽြန္မတို႕က အခုအခ်ိန္မွာ ေတာ္ရံုတန္၇ံု ဘာမွသိပ္မေျပာတာ စည္းလံဳးခ်င္လုိ႕ပါ ။ ေသြးမကြဲခ်င္လုိ႕ပါ ။ ကၽြန္မတို႕က အခုအခ်ိန္မွာ ပါစင္နယ္ဖီလင္ေတြကို ေဘးခ်ိတ္ျပီး တိုင္းျပည္အတြက္ အလုပ္လုပ္ေနရတာပါ ။ ဒီလိုအခ်ိန္မွာ ဘာမွသိပ္မေျပာခ်င္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ သိပ္လြန္လာတဲ့အတြက္ ေျဖရွင္းသင့္တာေတာ့ ေျဖရွင္းရပါတယ္ .. ။
ေက်ာင္းတိုင္ဘုန္းၾကီးကို ဒီကိစၥေတြနဲ႕ပတ္သတ္ျပီး ေလွ်ာက္ထားေမးျမန္းေတာင္းဆိုေတာ့လည္း ဘုရားသားေတာ္ဘုန္းဘုန္း ျပန္မိန္႕ၾကားလိုက္ပံုက `ဒီဘုန္းၾကီးေက်ာင္းကို တည္ေထာင္တုန္းက ျမန္မာေတြ အမ်ားဆံုးထည့္တဲ့၀င္ေငြနဲ႕ မဟုတ္ပါဘူး ။ စလံုးလူမ်ိဳးေတြ၀င္ေငြနဲ႕စတည္ခဲ့တာ။ ငါက ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းကို Burmese Buddhist Temple လို႕ နာမည္ေပးခဲ့တာ ။ တကယ္ေတာ့ Buddhist Temple လို႕ပဲ ေပးခဲ့လည္း ရတာပဲ ။ မင္းတို႕ျမန္မာေတြက ပြဲေတြလုပ္သြားျပီး ေနာက္ဆံုးက်ရင္ ဒီဘုန္းၾကီးေက်ာင္းနဲ႕ ငါပဲက်န္ခဲ့မွာ ၊ ေနာက္တစ္ခါ ဘာပဲြလုပ္လုပ္ ရဲဌာနက ပါမစ္ယူလာခဲ့´လို႕ ေျဖၾကားေပးခဲ့ပါတယ္ ။
စကၤာပူရဲ႕အေျခအေနအရပ္ရပ္ေၾကာင့္ ျမန္မာေတြက ျမန္မာ့ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းေလးကို အားကုိးျပီး လူစုပြဲေလးေတြ လုပ္ရတာပါ ။ စလံုးရဲေတြရဲ႕ ေထာက္ခံစာ ပါမစ္ကို ယူလာခဲ့ရမယ့္အစား အိပ္ေပ်ာ္ေနတဲ့ က်ားကို ကလိသာသြားထိုးလိုက္ခ်င္ပါေတာ့တယ္။
ျမန္မာဘုန္းၾကီးေက်ာင္းဟု အမ်ားကသတ္မွတ္ျပီး ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြ အမ်ားဆံုးလာ ၊ ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြက အဲဒီေနရာမွာပဲ အလွဴအတန္းလုပ္ ၊ ျမန္မာ့ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းလို႕ သတ္မွတ္ထားတဲ့ ေနရာၾကီးတစ္ခုကို ကၽြန္မ ရင္ထဲမွာ အမ်ားၾကီး၀မ္းနည္းခံစားသြားရပါတယ္ .. ။ ကၽြန္မတို႕ဘက္မွာ ရပ္တည္ေပး ၊ အားေပးခဲ့တဲ့ မ်ိဳးခ်စ္ဘုန္းဘုန္းေတြကိုေတာ့ အစဥ္ေလးစားဦးခိုက္လ်က္ပါ။
ျမန္မာျပည္မွာျဖစ္ခဲ့တဲ့ အေရးအခင္းမွာ သံဃာေတြရဲ႕ေသြးေတြ ေျမေပၚကို အမ်ားၾကီးစီးဆင္းခဲ့ပါတယ္ ။ အဲဒီအတြက္ မခံရပ္ႏိုင္စြာ စကၤာပူမွာ အားလံုးက သတိၾကီးစြာထားျပီး ျမန္မာ့အေရးအတြက္ ႏိုင္တဲ့ေဘာင္တစ္ခုကေန အလုပ္လုပ္ေနၾကပါတယ္ ။ ဒီလိုလုပ္ရပ္မ်ိဳးကို အားမေပးဘူး ၊ ျငိမ္းခ်မ္းစြာလုပ္ေဆာင္ေနတာေတြကိုမွ လက္မခံဘူးဆိုရင္ ျမန္မာဘုန္းၾကီးေက်ာင္းလို႕ အမည္မတြင္ပါနဲ႕ေတာ့ ။ ျမန္မာေတြလည္း ပြဲလမ္းသဘင္ေတြ သြားလုပ္မေနပါနဲ႕ေတာ့။
ကၽြန္မတို႕အသိုင္းအ၀ိုင္း သူငယ္ခ်င္းအားလံုးထဲမွာ ဒီကိစၥကို အားလံုးက မေက်မခ်မ္းျဖစ္ၾကပါတယ္ ။ ဘုနး္ၾကီးေက်ာင္းကို မသြားေတာ့ဘူးဆုိျပီး နီးရာကိုလည္း အေၾကာင္းၾကားၾကတယ္ ။ ျမန္မာ့အေရးအတြက္ လုပ္ေနတာေတြအားလံုးကို ဆန္႕က်င္အျပစ္ေျပာတဲ့ လူသားခ်င္းမစာနာတဲ့ ဥကၠဌအဖြဲ႕ကိုေရာ ၊ ရွိသမွ်အားလံုးကိုပါ စိတ္ကုန္မိပါတယ္ ။ ေနာက္လ ဒီဇင္ဘာ ၁၃ရက္ေန႕ ကၽြန္မ၁၉ႏွစ္ေမြးေန႕မွာ တိုပါးရိုးေက်ာင္းမွာ အာရုဏ္ဆြမ္းကပ္ျပီး အလွဴအတန္းၾကီးတစ္ခုလုပ္ဖို႕အစီအစဥ္ကိုလဲ တျခားဘုန္းၾကီးေက်ာင္းကိုပဲ ကၽြန္မေရြးခ်ယ္လိုက္ပါေတာ့တယ္ .. ။
`ျမန္မာေတြ မလွဴလည္း ျပႆနာမရွိဘူး´လို႕ ခံယူထားမွေတာ့ အျခားလွဴစရာေနရာေတြ ေပါပါတယ္ ။ နယ္စပ္မွာ ဒုကၡသည္ေတြ သြားလွဴရတာမ်ိဳးကအစ လွဴမယ့္ေနရာေတြ အမ်ားၾကီးပါ မိတ္ေဆြတို႕ရယ္။
ဒီလိုျပႆနာေတြကို စိတ္ရႈပ္မိရင္း ၁၇ ရက္ေန႕က က်င္းပခဲ့ေသာ ျမန္မာ့အေရးေဆြးေႏြးပြဲမွာ ဘုန္းဘုန္းတစ္ပါး မိန္႕ၾကားခဲ့ေသာ `ေဒၚလာစားဘုန္းၾကီးမ်ား´ ဆိုေသာ အနက္အဓိပၸါယ္ကို ကၽြန္မ ေလးေလးနက္နက္စဥ္းစားေနမိပါေတာ့တယ္။
ျဖည့္စြက္ခ်က္။
ပီနန္ဆရာေတာ္ၾကီး ၾကြလာျပီး ေျဖရွင္းေပးမွာကို အားလံုးက ေစာင့္ေမွ်ာ္ေနၾကပါတယ္။ ဆရာေတာ္ၾကီးနဲ႕မ်ိဳးခ်စ္ျမန္မာေတြ ၊ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းက သက္ဆိုင္ရာ ပုဂၢိဳလ္ေတြအားလံုး မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ ထပ္ေဆြးေႏြးျပီးလို႕ လံုး၀ဒီအေျခအေနအတိုင္း မတိုးတက္လာရင္ေတာ့ သပိတ္ေမွာက္ရပါ့မယ္ ။ ရာဟူးဂရုေတြ ၊ စီေဗာက္စ္ေတြ အျခားေနရာေတြမွာလည္း အျမင္တူတာေတြေရာ ၊ မတူတာေတြေရာ စံုေနပါတယ္။ ျပႆနာမရွိပါဘူး။ ကုိယ့္စိတ္နဲ႕ကုိယ္ပါပဲ။ ေက်ာင္းထိုင္ဆရာေတာ္က ဘုန္းဘုန္းမုိ႕လို႕ လူေတြကိစၥ၀င္မပါဘူး ၊ ေအးေအးေဆးေဆးသာ မိန္႕ၾကားခဲ့မယ္ဆိုရင္ ဒီလိုေတြျဖစ္လာမွာ မဟုတ္ပါဘူး ။ အခုက ဘုန္းၾကီး မိန္႕ၾကားလိုက္တဲ့ စကားေတြအေပၚမွာ ျမန္မာေတြက ရင္တအားနာသြားတာပါ။ က်ားေၾကာက္လို႕ သူ႕အားကိုး ၊ သူက က်ားထက္ပိုဆိုး .. ။ ( ကန္ေတာ့ပါေသးရဲ႕ ၊ ရင္ထဲရွိသမွ်ခံစားသမွ် အမွန္တရားအားလံုးကို ေရးသည္မုိ႕ ငရဲႏွင့္လြတ္မည္ဟု ထင္ပါသည္)
ဲ17 Comments so far
Leave a comment
Please understand the monks, of course they are Burmese also, and they have the feeling for the motherland. It is obvious that the “authorities” made this decision, and the monks hands are tied upon this issue.
The other reason is that, the Monastery at Toa Payoh is not visited just by Myanmar community, a huge percentage of local Buddhists and other non-Myanmar Buddhists also visit there, although the monks are Myanmars.
So, please don’t blame the monks, they also would have their difficulties, despite we might not understand all.
With Respect,
Comment by Kael November 24, 2007 @ 7:43 amKael
toa payoh monastery just simply too much controlled by foreigneers and they just don’t feel it
Comment by zee November 24, 2007 @ 12:21 pmall religions prayers bases have been strong support for all the activists around the world .. this decision is just simply let down
and comment from the so called ” monk ” just simply simply can say ” stupid ” and i will go to hell if this will lead me too .. cos this word just shouldn’t be spoken out by the son of Buddha ..
I’d say the management committe members especially myanmars are too selfish. They are afraid their family businesses would be afected if the TPY monestary becomes famous with activities.
George Yeo visited there to support the myanmar activities, and they became headline in media, so as usual myanmar myo cht committe members becomes afraid and stop all our wishes.
Burmese Buddhist Temple is not just simply a place for worship. It is a place where our hearts sinks. It is a refuge for our souls. It is the place of solidarity for myanmar people. It is a place for us to gather for any social, cultural, spiritual and emotional activities.
So, at least in this eventful time, they should close one eye and let us relieve our hearts rather than bluntly ask us not to mess. IF they are afraid for their own interests, they should not volunteer at this place, let the new management be formed.
Comment by Zeyar November 24, 2007 @ 1:42 pmေသခ်ာပါတယ္-ျမန္မာအစိုး၇၇ဲ႔ဝါးလံုးခ်ီးသုတ္၇မ္း၇င္စီးပြာပ်က္မွာေၾကာက္တဲ့-စီးပြားေ၇းသမားတစုေၾကာင့္ပဲျဖစ္မွာပါ–အင္းေပါ့ေလ-အင္းစိန္ေထာင္ထဲမွာသူတို႕အမ်ဳိးမေ၇ာက္ေသးလုိ႔ဒီလုိလုပ္ၾကတာေပါ့
Comment by ain November 24, 2007 @ 1:50 pmThanks for this post. I have the same feeling.
Comment by Ko Paw November 24, 2007 @ 1:51 pmYeah, that’s right decision. This is totally bullshit. the more we have that kind of monks, the more our country fate will be fade.
Comment by Mintasay November 24, 2007 @ 2:37 pmဘုန္းၾကီးေက်ာင္းနဲ ့ပတ္သက္သူေတြဟာႏူးညံ့တဲ့သူေတြမ်ားပါတယ္။
ဘယ္အရာမဆို အလြယ္တကူရမယ္လို ့ထင္လို ့မရပါ။ ကိုယ္နဲ ့သေဘာမတူသူမ်ား အထူးသျဖင့္
marginal seatသူ့့ဘက္လိုလိုကိုယ့္ဘက္လိုလိုေနရာမ်ိဳးမွာရွိေနတဲ့သ
ူေတြကိုစည္းရုံးၾကည့္ပါ။ သူတို ့ဘာကိုေၾကာက္ေနတာလဲ။ ဘာကိုမၾကိဳက္တာလဲ။ ကိုယ့္ဘက္ကဘာေတြ ေလွ်ာ ့ေပးရမလဲ။
ခက္ခဲတဲ့ အလုပ္တခု ကိုအေလွ်ာ့မေပးဘဲေအာင္ျမင္ေအာင္တျခားနည္းေလး
ေတြနဲ ့ခ်ည္းကပ္ၾကည့္ပါအုန္း
ေအာင္ျမင္ပါေစ။
Comment by Ottara November 24, 2007 @ 3:39 pmDear Ma LLKS,
Comment by win myint 19862003 November 24, 2007 @ 4:33 pmAfter I read your post..I do so feel very sad for our Burmese community in SG..You r right..if they don’t want us to donate..may be we can use in other place such us for the kids who do not have parents,who do not have food to eat.Who run away from home country cannot go to school at border…
It’s will be very great, The BUDHA and the people will say SADHU,SADHU…SADHU…
လင္းလက္ၾကယ္စင္ ေရ
ပထမဦးစြာ ဒီပုိ႔စ္ေလးအတြက္ ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္းေၿပာခ်င္ပါတယ္။
ဒုတိယ အခ်က္ အေန နဲ႔ ေၿပာခ်င္တာ က ပုိ႔စ္ ထဲ က ေၿဖရွင္းခ်က္ နဲ႔ ဆုံးၿဖတ္ခ်က္ အားလုံးကုိ အၿပည္႔အ၀ ေထာက္ခံေၾကာင္း ေၿပာခ်င္ပါတယ္။ အေၾကာင္းကေတာ႔ ဒီမွတ္ခ်က္ကုိ ေရးသူ ဟာ အဲဒီဆရာေတာ္ ဘုရား မိန္႔မွာခ်က္ ထုတ္တဲ႔ ေန႔က တုိပါယုိ ေၾကာင္းမွာ ရွိေနခဲ႔လုိ႔ပါ။
အေၾကာင္းအရင္းကေတာ႔
(၁) ဆရာေတ္ဘုရား ဟာ ၿမန္မာ၊စကၤာပူ ႏွစ္ဖက္လုံးက ေန ဖိအားရေနပုံရပါတယ္။ ဒါကုိ စလုံးေရာက္ ၿမန္မာအားလုံး နားလည္ ခြင္႔လႊတ္ပါတယ္။ ဆရာေတာ္ က ႏုိင္ငံေရးနဲ႔ ဆုိင္တာေတြ မလုပ္ၾကဖုိ႔ ေတာင္းပန္ တားၿမစ္လာတာ ကုိ လည္း လက္ခံပါတယ္။
(၂) သုိ႔ေပမယ္႔ အဲဒီေန႔ က ဆရာေတာ္ မိန္႔မွာသြားတာ ဗုဒၶဘာသာ ဘုန္းေတာ္ၾကီး တစ္ပါး ရဲ႕ ႏႈတ္ကေန ထြက္လာတာလုိ႔ မယုံႏုိင္စရာပါပဲ။
(က) ႏိုင္ငံေရး ဆုိင္ရာ ရုတ္ရုတ္သဲသဲ စုေ၀းတာ၊ ေၾကြးေၾကာ္ တာေတြ မၿပဳလုပ္ၾကဖုိ႔တဲ႔။ ပြဲတုိင္း မတက္ဘူးေပမယ္႔ သုံးေလး ပြဲေတာ႔ တက္ဖူးပါတယ္။ ဘယ္တုန္းက မွ ၿမန္မာေတြ လက္သီးလက္ေမာင္းတန္းၿပီး မေၾကြးေၾကာ္ပါဘူး။ ေမတၱာသုတ္ ရြတ္ၿပီး ေမတၱာပုိ႔တာပဲ ရွိပါတယ္။
(ခ) ဆရာေတာ္ မိန္႔မွာတဲ႔စကား တစ္ခြန္းကုိ တစ္သက္လုံး မေမ႔ေတာ႔ဘူးဗ်ာ။ “ေမတၱာတရား ပြားမ်ားသူဆုိ တာ ကုိယ္တုိင္ေမတၱာတရားမရွိပဲ ပါးစပ္က ပဲ ေအာ္ေနရင္ ဘာမွ မထူးဘူး” တဲ႔ဗ်ာ။ ၿမန္မာ ႏုိင္ငံ က အၿဖစ္အပ်က္ေတြကုိ ၿပည္သူတုိင္း ကရုဏာ၊ ေမတၱာေတြ သက္၀င္ၿပီး ဘယ္သူမွ မတုိက္တြန္းပဲ လာေရာက္ ေမတၱာ ပုိ႔ၾကတာကုိ ေမတၱာ မရွိဘူးလုိ႔ ဘယ္ ဗုဒၶဘာသာ ဘုန္းၾကီးစစ္မွ ေၿပာမည္ မဟုတ္ပါ။
(ဂ) ဆရာေတာ္က သူ႔ေက်ာင္းကုိ ေဆာက္ႏုိင္တာ လက္ရွိၿမန္မာ ေတြ လွဴထားလုိ႔ မဟုတ္ဘူးတဲ႔ဗ်ာ။ သူ႔ေက်ာင္းေပၚလာပုံ၊ ဘ႑ာေငြ ရွာရပုံက အစ အေသးစိတ္ ဖြင္႔ဆုိ ရွင္းလင္းပါတယ္။ ဒါေၾကာင္႔ သူက ေၿပာပါတယ္။ “ခပ္ရုိင္းရုိင္း ေၿပာရရင္ အဲလုိ ဆူပူ အုံၾကြရုံေလာက္ ေက်ာင္းကုိ လာခ်င္ရင္ ေတာ႔ မလာၾကပါနဲ႔၊ မလာလည္း ဘုန္းၾကီးတုိ႔ ဘာမွ မၿဖစ္ဘူး” တဲ႔ဗ်ာ။
(ဃ) ဆရာေတ္က စလုံးမွာ ေက်ာင္းေတြ အမ်ားၾကီး ရွိတဲ႔ အထဲ မွာမွ သူ႔ေက်ာင္းက အေအးခ်မ္းဆုံး လုိ႔ မိန္႔ပါတယ္။ ပုဂၢိဳလ္ စြဲ၊ ေက်ာင္းစြဲ မရွိပဲ သံဃၡိက ဒါန သံဃာပုိင္ ေက်ာင္းေတြကုိ ဘယ္ ေက်ာင္းၿဖစ္ၿဖစ္ အတူတူ ပဲ လုိ႔ စိတ္ထဲ စြဲၾကတာ ၿမန္မာ႔ ဓေလ႔ပါ။ ဘယ္ေက်ာင္းကုိ ေတာ႔ ငါ ပုိ ကိုးကြယ္မယ္။ ယုံၾကည္တယ္ လုိ႔ မရွိပါဘူး။ ဆရာေတာ္ အေနနဲ႔ သူ႔ေက်ာင္း က အေအးခ်မ္းဆုံး လုိ႔ သူမ်ားေက်ာင္းေတြကုိ ပုတ္ခတ္ မမိန္႔သင္ဖူးထင္ပါတယ္။
(၃) ဒါေၾကာင္႔ လင္းလက္ၾကယ္စင္ က အားလုံး ထုတ္ရွင္းလုိက္တာကုိ ေထာက္ခံပါတယ္။
(၄) ကြ်ႏု္ပ္ တုိ႔ ကုိယ္တုိင္ လည္း ထုိေန႔မွ စ၍ တုိပါယုိ ကုိ မသြားေတာ႔ဖုိ႔ ဆုံးၿဖတ္ထားခဲ႔ပါတယ္။ ေမြးေန႔ အလွဴ နဲ႔ အၿခား အလွဴ မ်ားကုိ အၿခားေနရာမ်ားတြင္ ပဲ ၿပဳလုပ္ၾကပါရန္ ဆုံၿဖတ္ထားပါတယ္။
(၅) ၿမန္မာေတြကုိ မလုိခ်င္၊ ၿမန္မာ႔ေရးကုိ မကူညီ၊မေဖးမပဲ ေအးခ်မ္းမႈ ထက္ ကုိယ္ပုိင္သာယာေရးကုိ သာ ေရွ႕ရႈ ၿပီး ၿမန္မာေတြကုိ ေၿဗာင္မလာဖုိ႔ မိန္႔မွာ ထားတဲ႔ ေက်ာင္းကုိ စလုံးမွာ ရွိတဲ႔ ၿမန္မာအားလုံး တက္ညီလက္ညီ သပိတ္ေမွာက္ၿပီး အၿခားေက်ာင္းမ်ားမွာ သြားေရာက္ အလွဴၿပဳဖုိ႔ တုိက္တြန္းပါတယ္။
(မွတ္ခ်က္။ ။ အမွန္တရားကုိ ေရးသားပါသၿဖင္႔၊ သံဃာ ကုိ ေစာ္ကားၿခင္း မဟုတ္သၿဖင္႔ ဒီမွတ္ခ်က္ကို ဗုဒၶဘာသာ ၀င္ တစ္ေယာက္ အေနၿဖင္႔ စိတ္သန္႔စြာ ေရးသားပါသည္။)
Comment by အၿဖဴေရာင္လူ November 25, 2007 @ 5:26 amဟုတ္တယ္၊ အဲဒီဘုန္းႀကီးေက်ာင္းကို မသြားၾကပါနဲ႔ သပိတ္ေမွာက္ၾကပါ။ ညီမလင္းလက္ေျပာတာ လုံး၀ ေထာက္ခံတယ္။ ျမန္မာျပည္မွာ ဗုဒၶ
Comment by YeKyawAungMDY November 25, 2007 @ 6:33 amသာသနာ ေပ်ာက္ေတာ့မယ္။ အဲဒါကိုမွ ျပည္ပမွာ ရွိေနတဲ့ သာ့သနာ၀န္ထမ္းေနတဲ့ ကိုယ္ေတာ္ေတြက ဗမာျပည္မွာ စစ္မွန္ေသာ သာသနာ ေပၚထြန္းေအာင္
( နအဖ လက္ေ၀ခံ ဟန္ျပသာသနာ မဟုတ္) မလုပ္ရင္ ျပည္တြင္းသံဃာ့သပိတ္ ကံေဆာင္မွဳကို မေထာက္ခံရင္ အဲဒီ ဘုန္းႀကီးကို ဘုရားသားေတာ္ စစ္စစ္ လို႔ေျပာဖို႔ ခက္သြားၿပီ။ အဲဒီေက်ာင္းကို လုံး၀မသြားပါနဲ႔၊ သပိတ္ေမွာက္ၾကပါ။
ညီမေရ .. ဒီပို့စ္အတြက္ ရွင္းထားတာေလး ေက်းဇူးပါ ။ အမတို့ အားလံုး တိုပါရိုးဘုန္းၾကီးေက်ာင္းကို မသြားၾကေတာ့ဖို့ ၊ ဆံုးျဖတ္လိုက္ျပီ ။
Comment by ဂ်စ္တူး - gyit_tu November 25, 2007 @ 10:08 amမလင္းလက္ေရ အခု အလည္လာတယ္ေနာ္ အဲဒီတိုပါရိုးေက်ာင္းက ဘုန္းႀကီးေတြ ကိုေမးၾကည့္စမ္းပါ။ ဒီအေျခအေနေရာက္ေအာင္ ဘယ္သူေတြက ေက်းဇူးျပဳလိုက္တာလဲလို႔ ။ : ငစိန္ဆန္းၾကမ္းေရာ ေပၚဆန္းေမြး ေရႊဘိုမေနာ္ဆိုတဲ့ ထမင္းလံုးေတြ အရွင္းဘုရားတို႔ဗိုက္ထဲမွာ ျမင္ေနရပါေသးတယ္လို႔။ သူမ်ားလွဴမွ စားရတဲ့ဘုန္းႀကီးဘ၀ကို ဘာေတြမာန္တက္ေနၾကတာပါလိမ့္ေနာ္။ ေတာ္ပါပီ ဒီေလာက္ပါပဲ။ ေနာက္မွ ေရးဦးမယ္။
Comment by MyoMyanmar November 25, 2007 @ 3:01 pmThanks for your post.This is the true story.I feel so sad.I have decided not to visit there anymore.Toa payoh’s monk side with junta.
Comment by zinlone November 25, 2007 @ 4:10 pmတုိပါးယိုး ဘုန္းျကီးကိုစတင္ေဆာက္သူ ဟာ သာသနာ့ဥေသွ်ာင္ ဥကဌ ဦး ပညာ၀ံသလို ့ေခၚတဲ့ ပီနန္ဆရာေတာ္ျကီးပါ။ အခုေက်ာင္းထုိင္ဟာ ပီနန္ဆရာေတာ္၏ တပည့္ပါ သူကိုယ္တုိင္ လႊဲေျပာင္းေပး ခဲ့တာပါ။ ေက်ာင္းေဆာက္တုန္းက ယခု ေက်ာင္းထုိင္ ဆရာေတာ္မွာ စကၤာပူ ဗီဇာမရလို ့ ယိုးဒယား ျမန္မာ စလံုး ေခါက္တုန္ ့ေခါက္ျပန္ ေျပးေနခဲ့ရတာပါ။ တကယ္ ေစတနာနဲ ့ေဆာက္ျပီး လွ်ဳခဲ့တဲ့ ဆရာေတာ္ျကီးက ပီနန္ဆရာေတာ္ပါ။ ကုိယ္ေတြ ့အျဖစ္ပ်က္တခု ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။ မိခင္ဆံုးသြားလို ့ တုိပါးယိုး ဘုန္းျကီးေက်ာင္းမွာ ကိုယ္တုိင္ အပင္ပန္းခံ ဆြမ္းသြားခ်က္ပါတယ္။ အရင္ကလည္း ဘုရားေရႊကပ္ အလွ်ဳေငြထည့္နဲ ့ အျမဲသြားပါတယ္။ အဲဒီမွာ အလွ်ဴအတြက္ ကိုယ္တုိင္မခ်က္ဘဲ အလွ်ဳေငြထည့္ဖို ့ ေက်ာင္းထုိင္ဦးတိေလာက က ေျပာလာပါတယ္။ မိခင္ျကီးအတြက္ ကိုယ္တုိင္ခ်က္ပါရေစေျပာလို ့ လက္ခံသြားခဲ့ပါတယ္။ အာရံုဏ္ဆြမ္းသြားခ်က္တဲ့ အခါ ညေနဘက္ သြားခ်က္ရတာပါ။ ေရာက္ျပီး ခ်က္ဖို ့ျပဳတ္ဖို ့လုပ္ေတာ့ ထမင္းခ်က္တဲ့ အခန္းကို ေသာ့ခတ ္ထားပါတယ္။ အလွ်ဳလုပ္တာ ဒီေက်ာင္းက ဘုန္းျကီးေတြ အတြက္ပါ။ ၀ယ္လာတဲ့ ေရခဲမုန္ ့ေတြ အျပင္မွာ ထားရပါတယ္ အျပင္မွာ ခ်က္ဖို ့ျပဳတ္ဖို ့အိုးခြက္ ေတြ ပစည္းေတြ မရိွလို ့ ခ်က္တဲ့ အခါမွာ တညလံုး အခက္ခဲျဖစ္ခဲ့ရပါတယ္။ ေနာက္မွ သိရတာက ေက်ာင္းထိုင္ဦးတိေလာက က အလွ်ဳေငြနဲ ့ဆြမ္းကပ္ဖို ့ဘဲ သေဘာတူေျကာင္း ဆြမ္းခ်က္လွ်င္ ကုန္က်မည့္ လွ်ပ္စစ္မီးဖုိး ေရဖုိးနဲ ့တျခားပစည္းဖိုးေတြကို ပါ အလွ်ဳေပးမွ ေပးခ်က္ေျကာင္း သိရပါတယ္။ ေနာက္အလွ်ဳေတြ မွာ လမ္းထိပ္က မဟာစည္၂ပါးေက်ာင္းမွာ အလွ်ဳေပးေတာ့ ဆရာေတာ္က တရားခ် မိန္ ့ေတာ္မူတာမွာ ဒကာ၊ဒကာမတုိ ့ ဘုန္းျကီးကို လွ်ဳတဲ့ ဆြမ္းဟာ ဘုန္းျကီးပိုင္ျပီ။ ဒါ့ေျကာင့္ တပည့္ေတာ္ ခ်က္တဲ့ ဒီဟင္းေလးဘုန္းေပးပါ ဟုိဟင္းေလး ဘုန္းေပးပါ ေျပာခြင့္မရိွသလို။ က်ဳပ္က ျပန္လွ်ဳဒါန္းတာကို လည္း ၀င္မစြက္ရဘူး။ အလွ်ဳဆုိတာ သဓါစိတ္အျပည့္နဲ ့ လွ်ဳရတယ္ လို ့မိန္ ့ေတာ္မူခဲ့တဲ့ အတြက္ မေန ့က တုိပါးယိုး ဘုန္းျကီးေက်ာင္းျကီးက ရခဲ့ေသာ ေဒါသစိတ္၊ မခံခ်င္စိတ္။ မသက္သာစိတ္မ်ားဟာ တုိပါးယိုး ၂ပါးေက်ာင္း မဟာစည္ဆရာေတာ္ေတြရဲ့ တရားေအး ေျကာင့္ ဧျမခဲ့ရပါတယ္။
Comment by ေဂ်ေဂ် November 27, 2007 @ 11:01 pmအဲဒီအခ်ိန္က စျပီး ဆရာေတာ္ ဦးစံရိွတဲ့ အခ်ိန္ကလဲြျပီး တုိပါးယိုးဘုန္းျကီးေက်ာင္းကို ေျခဦးမလွည့္ေတာ့ပါဘူး။ ၂ပါးေက်ာင္းမွာ တရားထုိင္ျပီး အလွ်ဳေပးခဲ့ ျပီး စိတ္၏ ဧခ်မ္းရာ ရခဲ့ပါတယ္။
ကုိယ္ေတြ ့အျဖစ္အပ်က္နွင့္ ပတ္သက္ရ္် အခ်ိန္မေရြး လာေရာက္ေမးျမန္းနုိင္ပါသည္။
http://www.joyful4all.blogspost.com
Comment by ေဂ်ေဂ် November 27, 2007 @ 11:10 pmဗမာ့ နိုင္ငံေရး သမိုင္း တေလ်ွာက္ နွစ္ေပါင္း ရာ၊ေထာင္ ခ်ီျပီး ဘုရား ေက်ာင္းကန္ ဘာသာေရး အေဆာက္အအံု အဖြဲ႕အစည္း ေတြ ဟာ အေရးပါခဲ့ ပါတယ္။ ေရွးဘုရင္ေတြ စစ္မထြက္ခင္ ဘုရား ေက်ာင္းကန္ ေတြမွာ ေအာင္ေစေၾကာင္း ဆုေတာင္း ခဲ့တာ ေတြကအစ ရဟန္းပ်ိဳ အဖြဲ႕ ဆိုျပီး လွဳပ္ရွား ခဲ့ၾကတဲ့ ဘာသာေရး အဖြဲ႕အစည္း ေတြဟာ ဘယ္သူမွ ျငင္းလို႕မရတဲ့ သမိုင္း အခ်က္ေတြပါ။
Comment by FYI November 28, 2007 @ 12:32 pmI’ve deciced not to go to TPY Temple again after reading your post. I don’t like the nature of that temple since the first time I visited there.
Comment by Neo Photon November 29, 2007 @ 11:32 am