ကၽြန္မ၏ခံစားမႈမ်ား သီကံုးရာ လြတ္လပ္ျခင္းအႏုပညာ


ခ်စ္ျခင္းအလကၤာမ်ားႏွင့္ခ်စ္သူမ်ားေန႕
February 14, 2008, 5:48 am
Filed under: Lin Let Kyal Sin, True Feelings

ေက်းငွက္ေလးေတြ တသီသီေအာ္ျမည္ေနေသာ မနက္ခင္းတစ္ခုမွာ လန္းဆန္းစြာျဖင့္ မ်က္လံုးေတြကိုဖြင့္လိုက္သည္။ အေတြးထဲမွာ ခ်က္ခ်င္း၀င္ေရာက္လာတာက `ခ်စ္သူမ်ားေန႕´ ..။ ခ်စ္တတ္သူတုိင္းအားလံုးအတြက္ ခ်စ္သူမ်ားေန႕က ေရာက္ရွိလာခဲ့ျပီ .. ။ ႏွစ္တစ္ႏွစ္၏၁၂လထဲတြင္ ဒီဇင္ဘာလႏွင့္ေဖေဖာ္၀ါရီလကို ကၽြန္မအခ်စ္ဆံုးျဖစ္သည္.. ။ အမွတ္တရေန႕ေပါင္းမ်ားစြာ ၊ ခ်စ္ခင္ၾကင္နာမႈမ်ားစြာျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းထားေသာ ေဖေဖာ္၀ါရီလသည္ ကၽြန္မအတြက္ေတာ့ မရိုးႏိုင္ေသာ ခ်စ္ျခင္းအလကၤာလတစ္ခုပင္ျဖစ္ေနျမဲ .. ။ ခ်စ္သူမ်ားေန႕မေရာက္ခင္အခ်ိန္မွာ အေတြးစိတ္ကူးမ်ားျဖင့္ ၾကိဳတင္ရင္ခုန္ရသည္ .. ။ ခ်စ္သူမ်ားေန႕ကို ၾကိဳဆိုရမည့္ စိတ္ကူးမ်ားကို အေတြးထဲမွာ ပံုေဖာ္ရင္း ၾကည္ႏူးမႈမ်ားလည္း ရင္တစ္ခုလံုးကိုလႊမ္းျခံဳထားသည္။

လူတိုင္းမွာ ခ်စ္တတ္ေသာ ႏွလံုးသားတစ္စံု ရွိေနပါလိမ့္မည္ ။ `အခ်စ္´ဆိုတာ အဓိပၸါယ္အမ်ိဳးမ်ိဳးဖြင့္ဆိုတတ္ၾကေပမယ့္ ခ်စ္ျခင္းအလကၤာကေတာ့ ခ်စ္သူတိုင္းအတြက္ တူညီေသာ ပုစာၧတစ္ပုဒ္ပါပဲ။ မိမိ၏ခ်စ္ျခင္းကို အမ်ိဳးမ်ိဳးဖြဲ႕ဆိုျပသၾကမည့္ ခ်စ္သူမ်ားေန႕မွာ အခ်စ္ႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ သေကၤတလက္ေဆာင္ေလးေတြ အခ်င္းခ်င္းအျပန္အလွန္ဖလွယ္ရင္း ဒီေန႕မွာေတာ့ ရီသံခ်ိဳခ်ိဳေလးေတြ ေနရာတိုင္းမွာ ပ်ံ႕ႏွံ႕ေနမွာပါ။ အေတြးမ်ားျဖင့္ စိတ္ကူးထဲမွ စကားေျပာေနရင္း ကၽြန္မဘ၀တစ္ခုလံုး၏အလင္းေရာင္ျဖစ္ေသာ `ခ်စ္သူ´ကို စိတ္ထဲမွ ခပ္တိုးတိုးေလး တမ္းတမိသည္။ အိပ္ခ်ိန္ပင္လံုလံုေလာက္ေလာက္မရွိဘဲ စုပံုေနေသာ အလုပ္မ်ားၾကား ပင္ပန္းစြာ အလုပ္မ်ားေနမည္ျဖစ္ေသာ ခ်စ္သူ႕အေၾကာင္း ေတြးမိရံုေလးႏွင့္ သနားၾကင္နာမိသည္ .. ။ တစ္ခ်ိန္က စိတ္အလိုမက်ျဖစ္ခဲ့ေသာအရာမ်ားက ယခုအခ်ိန္မွာ သနားၾကင္နာျခင္းအျဖစ္သို႕ေျပာင္းလဲသြားတာကို ခ်စ္သူေကာင္းေကာင္းသိပါလိမ့္မည္။ မ်ားျပားလြန္းေသာ အလုပ္မ်ားၾကား နားခ်ိန္ပင္မေပးႏိုင္ေပမယ့္ ပံုမွန္ဖုန္းဆက္တာေတြ ၊ ေနမေကာင္းခ်ိန္ ကၽြန္မစိတ္တိုင္းက် အကုန္ျဖစ္ေအာင္လုပ္ေပးခဲ့တာေတြ အားလံုးကိုေတြးမိတိုင္း ခ်စ္သူ၏ခ်စ္ျခင္းေမတၱာအားလံုးကို ႏွလံုးသားမွာ ေက်ာက္စာထြင္းေရးထိုးထားမိသည္။

ခ်စ္သူ႕အေၾကာင္း ေရးဖြဲ႕ရလ်င္ ကၽြန္မလက္ထဲမွ ေဖာင္တိန္ေခ်ာင္းေပ်ာက္ကြယ္သြားသည့္အထိ ေရးဖြဲ႕၍ကုန္ႏိုင္မည္မထင္။ ခ်စ္သူကို ဘာေၾကာင့္ခ်စ္လဲဟု ေမးတုိင္း ေသခ်ာေသာ အေျဖ ကၽြန္မမွာမရွိခဲ့။ ခ်စ္သူႏွင့္ အနာဂတ္လမ္းေပၚမွာ အတူလက္တြဲသြားခ်င္တာ ၊ အဆိုးအေကာင္းအားလံုး တူညီစြာခံစားခ်င္တာ ၊ ခ်စ္သူအတြက္ အၾကင္နာေမတၱာအားလံုးေပးအပ္ခ်င္တာ အစရွိေသာ ခံစားခ်က္မ်ားျဖင့္ ခ်စ္သူကို ျမတ္ႏိုးစြာ ကၽြန္မ ခ်စ္ခဲ့သည္။


အလြန္အကၽြံဆိုးခဲ့ေသာ ကၽြန္မအျပဳအမူမ်ားကို စဥ္းစားတိုင္း ခ်စ္သူကို တိုး၍ၾကင္နာမိသည္။ တည္ျငိမ္ရင့္က်က္သည္ဟု အမ်ားထင္ရေသာ ကၽြန္မစိတ္ႏွလံုးသားထဲမွ ခ်စ္သူကိုျမင္လ်င္ ဆိုးႏြဲ႕ဖုိ႕ေလာက္သာ သိခဲ့ဖူးသည္။ သည္းခံမႈမ်ား ၊ နားလည္မႈမ်ား ၊ အလိုလိုက္မႈမ်ား ျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းျဖစ္တည္ေနေသာ ခ်စ္သူ၏အခ်စ္ကို တစ္ခါတစ္ေလ ကၽြန္မပင္ မယံုၾကည္ႏိုင္ေအာင္ျဖစ္ရသည္။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ ကၽြန္မပင္ ခ်စ္သူကိုသနားမိကာ စိတ္ေလွ်ာ့ခဲ့သည္။ စိတ္ဓါတ္ျပင္းထန္ေသာ ကၽြန္မအတြက္ ခ်စ္သူႏွင့္ေတြ႕ျပီးေနာက္ပိုင္းမွာ စိတ္ပိုတည္ျငိမ္ခဲ့ရသည္။ ခ်စ္သူက ကၽြန္မအတြက္ ေနတစ္စင္းျဖစ္သလို လတစ္စင္းလည္းျဖစ္သည္။ ကၽြန္မအားငယ္ခ်ိန္တုိင္း ခ်စ္သူက အၾကင္နာလက္တစ္စံုျဖင့္ ေႏြးေထြးအားေပးခဲ့သည္။ ကၽြန္မေပ်ာ္ရႊင္ခ်ိန္တိုင္း ကၽြန္မေပ်ာ္ရႊင္မႈမ်ားကို မွ်ေ၀ခံစားေပးသည္။ ကၽြန္မ၀မ္းနည္းခ်ိန္တိုင္း အားမာန္သစ္ေတြျပန္ရဖို႕ အျမဲတမ္း အေျဖမ်ားစြာေပးခဲ့ဖူးသည္။ ကၽြန္မစိတ္တိုခ်ိန္တိုင္း စိတ္မတိုေအာင္ ၾကံဖန္ေျပာတတ္သူမွာလည္း ခ်စ္သူပင္ျဖစ္သည္။

ေအးျမေသာ ေဆာင္းေလမ်ားတိုက္ခတ္ေနျပီး ေဆာင္းလရာသီ၀င္ေတာ့မည့္ ရက္ပိုင္းတစ္ခုမွ ခ်စ္သူကို ကၽြန္မ စေတြ႕ခဲ့သည္။ စေတြ႕ေတြ႕ခ်င္း ထူးျခားေသာ သူ႕အေျပာအဆုိ ၊ အေတြးအေခၚမ်ားက ကၽြန္မကို သတိထားမိေစခဲ့သည္။ ခ်စ္သူ၏အေၾကာင္း ၊ ခ်စ္သူ၏လုပ္ရပ္မ်ားကို မ်က္၀ါးထင္ထင္ျမင္ေတြ႕ရခ်ိန္မွာ ခင္မင္ေလးစားစိတ္မ်ား ရင္မွာျပည့္လွ်ံခဲ့ရသည္။ မထင္မွတ္ေသာအခ်ိန္တစ္ခုအတြင္း ကၽြန္မသိလိုက္ရသည္က မေတာက္တေခါက္ေလွ်ာက္ေရးေသာ ကၽြန္မစာေပမ်ားကို ခ်စ္သူက အားေပးျမတ္ႏိုးသည္တဲ့ေလ။ ခ်စ္သူေရးေသာ အားေပးစာမ်ား ၊ အၾကံဥာဏ္စာမ်ားက ခ်စ္သူႏွင့္စတင္ခင္မင္ေသာအခ်ိန္မွာပင္ အဖိုးထိုက္တန္ေသာ ရတနာမ်ားျဖစ္ခဲ့သည္။ ကၽြန္မ၏ရူးေၾကာင္ေၾကာင္ ခံစားခ်က္မ်ားကို စာနာနားလည္ေပးခဲ့ေသာ ခ်စ္သူႏွင့္ခင္မင္ရခ်ိန္မွာ ကၽြန္မ၏စိတ္မ်ား ပိုမိုတည္ျငိမ္သြားခဲ့ရသည္။ ခံစားမႈအပိုင္းႏွင့္ပတ္သတ္ အင္မတန္ ႏုလြန္းေသာ ကၽြန္မအတြက္ ခ်စ္သူ၏ေအးျမေသာ ေမတၱာက အလင္းေရာင္တစ္ခုအျဖစ္ ကၽြန္မ၏ႏွလံုးသားထဲ စတင္ခ်ဥ္းနင္း၀င္ေရာက္လာခဲ့သည္။

ခင္မင္ရေသာ မိတ္ေဆြသက္တမ္းမွာပင္ ကၽြန္မေဘးမွာ အျမဲတမ္းရပ္တည္ေပးခဲ့ေသာ ၊ ကၽြန္မ၏လိုအပ္ခ်က္မ်ားကို အစဥ္တစိုက္အၾကံျပဳခဲ့ေသာ .. ခ်စ္သူ၏အျပဳအမူမ်ားကို တိတ္တဆိတ္တြယ္တာခဲ့မိသည္။ ခ်စ္သူ၏ ေစတနာအျပည့္ျဖင့္ အမ်ားအတြက္လုပ္ေဆာင္ေနေသာ ကိစၥတစ္ခုကပင္ ခ်စ္သူအေပၚေလးစားစိတ္မ်ား ပိုမိုျပည့္လွ်ံခဲ့ရသည္။


ေအးျမေသာ မနက္ခင္းတစ္ခုမွာ မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္ဖိတ္ၾကားမႈေၾကာင့္ ခ်စ္သူျပဳလုပ္မည့္ အစည္းအေ၀းေတြ႕ဆံုပြဲတစ္ခုကို ကၽြန္မ ေရာက္ရွိသြားခဲ့ရသည္။ ကၽြန္မအတြက္ စိုးရိမ္စိတ္ျဖင့္ ဖုန္းဆက္မွာၾကားေသာ ခ်စ္သူအသံကို နားေထာင္ရင္း ကၽြန္မစိတ္ထဲ ေႏြးေထြးခဲ့ရဖူးသည္။ အနည္းငယ္စိတ္လႈပ္ရွားမႈျဖင့္ ေတြ႕ဆံုပြဲသို႕ ကၽြန္မသြားေရာက္ခဲ့သည္။ မရင္းႏွီးေသာ ပတ္၀န္းက်င္အလယ္မွာ ရင္ခုန္စြာျဖင့္ ေတာင္ၾကည့္ေျမာက္ၾကည့္လုပ္ေနတုန္း ခ်စ္သူ၏ ၾကည္လင္ေသာအသံက ကၽြန္မ၏စိုးရိမ္စိတ္မ်ားကို ဖယ္ရွားေပးခဲ့သည္။ ခ်စ္သူေရွ႕မွာ ေခါင္းေလးငံု႕ျပီး ၀င္ထိုင္လိုက္ခ်ိန္မွာ ေ၀့ၾကည့္လိုက္ေသာ ခ်စ္သူအၾကည့္တစ္ခ်က္က အင္မတန္ မေၾကာက္တတ္ပါေသာ ကၽြန္မစိတ္ႏွလံုးသားကို ယိုင္နဲ႕သြားေစခဲ့သည္။

လူၾကီးမ်ားစြာအလယ္မွာ အငယ္ဆံုးအျမဲျဖစ္ရေပမယ့္ ေျပာစရာရွိတာကို ခပ္သြက္သြက္ေျပာတတ္သည့္ ကၽြန္မအက်င့္က ခ်စ္သူေရွ႕ေရာက္သြားခ်ိန္မွာ စကားေတြပင္ေမ့လုမတတ္ျဖစ္ခဲ့ရသည္။ ထိုေန႕က ခ်စ္သူထံမွ ၾကင္နာေႏြးေထြးမႈမ်ားျဖင့္ ျပည့္ႏွက္ေနေသာ မ်က္၀န္းတစ္စံုကိုရွာေဖြေတြ႕ရွိခဲ့ရသည္ .. ။ အျပန္လမ္းတစ္ေလွ်ာက္လံုး ခ်စ္သူေျပာေသာစကားမ်ားစဥ္းစားရင္း ခ်စ္သူအေပၚ ပို၍သံေယာဇဥ္ပိုတြယ္ခဲ့ရသည္။ သူစိမ္းေယာက်္ားတစ္ဦးက ေကာ္ဖီတစ္ခြက္ေသာက္ဖို႕ပင္ ကမ္းလွမ္းခဲ့သည့္တိုင္ ျငင္းပယ္တတ္သည့္ ကၽြန္မစိတ္ႏွလံုးသားက ခ်စ္သူ၏ဖိတ္ၾကားမႈတစ္ခုကို နာရီပိုင္းမွ်သာစဥ္းစားျပီး လက္ခံခဲ့သည္။ ခ်စ္သူ၏ အားမာန္ျပည့္ေသာ စကားမ်ားအားလံုးက ခ်စ္သူႏွင့္ကၽြန္မေရွ႕က ေကာ္ဖီခြက္မ်ားအားလံုး ေအးစက္ေနခဲ့ေပမယ့္ ကၽြန္မရင္တစ္ေလွ်ာက္လံုး ေႏြးေထြးၾကည္ႏူးခဲ့ရဖူးသည္။

ေတာ္ရံုေယာက်္ားေလာက္ကို ခ်စ္ႏိုင္ဖို႕ စိတ္မကူးတတ္သည့္ ကၽြန္မႏွလံုးသားႏွင့္ဦးေႏွာက္ထဲမွာ ခ်စ္သူကို တြယ္တာမႈေပါင္းမ်ားစြာ ၊ သေဘာက်မႈေပါင္းမ်ားစြာအစပ်ိဳးျပီး ခ်စ္ျခင္းေမတၱာတစ္ခု စတင္ေပါက္ဖြားလာခဲ့သည္။ အက်င့္စရိုက္ ၊ ၀ါသနာခ်င္းတူသည့္ ခ်စ္သူႏွင့္ကၽြန္မအတြက္ ညွိရသည့္အရာမွာ သိပ္မရွိေပ ။ ခ်စ္သူ၏အခ်စ္ကို လက္ခံျပီးခ်ိန္မွစျပီး ကၽြန္မဘ၀မွာ ေျပာင္းလဲမႈမ်ားစြာ ျဖစ္ေပၚခဲ့ရသည္။ ခ်စ္သူ၏အခ်စ္က ကၽြန္မဘ၀အတြက္ ခြန္အားတစ္ခု ျဖစ္လာခဲ့သည္။ ခ်စ္သူ၏အခ်စ္က ကၽြန္မ၏စိတ္ဓါတ္အားလံုးကို ပိုမိုတည္ျငိမ္ေစခဲ့သည္။ ခ်စ္သူ၏အခ်စ္က ကၽြန္မ၏အိပ္မက္အားလံုးကို အသက္သြင္းေပးခဲ့သည္။ ခ်စ္သူ၏အၾကင္နာေမတၱာအားလံုးက ကၽြန္မဘ၀ကို လိုေလေသးမရွိ ျပည့္စံုေစခဲ့သည္။


အင္မတန္မွ သ၀န္တိုတတ္ေသာ ၊ ၾကင္နာဂရုစိုက္မႈကိုမက္ေမာေသာ ၊ အခ်စ္ႏွင့္ပတ္သတ္ တစ္စိတ္တစ္ေဒသထက္ပိုျပီး ဘ၀ႏွင့္ယွဥ္ခ်စ္တတ္မႈကို အလိုရွိေသာ ၊ အျပန္အလွန္နားလည္မႈမ်ိဳးကုိ ျမတ္ႏိုးေသာ ကၽြန္မစိတ္ႏွလံုးသားအတြက္ ခ်စ္သူက အလင္းေရာင္ျဖစ္လာခဲ့သည္။ ကၽြန္မ၏သဘာ၀အက်င့္အျပဳအမႈမ်ား ၊ ကၽြန္မစိတ္ဓါတ္ ၊ ၾကင္နာယုယမႈမ်ား ေၾကာင့္ ကၽြန္မကို ခ်စ္သည္ဆိုေသာ ခ်စ္သူ၏၀န္ခံခ်က္ကို ကၽြန္မ ၾကံဖန္ဂုဏ္ယူခဲ့ဖူးေသးသည္။

ခ်စ္သူ၏ထူးခၽြန္ထက္ျမက္မႈမ်ားကို တစ္ခါတစ္ရံ ကၽြန္မ ၾကံဖန္အူတိုမိေသးသည္။ ဘာမွမေျပာခင္ အကုန္ၾကိဳသိေနေသာ ခ်စ္သူ၏ျဖတ္ထိုးဥာဏ္အားလံုးကို တစ္ခါတစ္ရံ စိတ္တုိစြာျဖင့္ မ်က္ေစာင္းထိုးရေသးသည္။ စာသင္ေကာင္းေသာ ခ်စ္သူ၏စာသင္မႈကို ကၽြန္မ တစ္ခါမွ လက္မခံခဲ့။ ခ်စ္သူစာသင္ေပးမည္ဆိုတိုင္း အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ ခၽြဲႏြဲ႕ျပီး ကၽြန္မ အျခားအရာေတြေလွ်ာက္လုပ္ေလ့ရွိသည္။ အလုပ္ၾကိဳးစားေသာ ခ်စ္သူကို တစ္ခါတစ္ရံ `စီးပြားေရးေတြ သိပ္မေသာင္းက်န္းေနနဲ႕ကိုကို´ဟု ကၽြန္မက အျမင္ကတ္စြာ ေျပာခဲ့ဖူးသည္။ ကၽြန္မေျပာသမွ်ကို ဘယ္တုန္းကမွ စိတ္မဆိုးေသာ ခ်စ္သူအက်င့္ေၾကာင့္သာ ကၽြန္မ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲလာခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ စာေရးျခင္းကို ၀ါသနာအလြန္ပါေသာ ကၽြန္မအတြက္ ျမင္သမွ် လိုအပ္ခ်က္မ်ား ၊ အသံုး၀င္သည္ဟုထင္ရေသာ သတင္းမ်ား ၊ အခ်က္လက္မ်ားကို အလုပ္မ်ားၾကားကပင္ ခ်စ္သူက ကၽြန္မကို ပို႕ေပးတတ္ေသးသည္။ ထိုအျပဳအမူအားလံုးကို ကၽြန္မ လြန္စြာခ်စ္ျမတ္ႏိုးခဲ့ရသည္။


ကၽြန္မဘ၀မွာ အခက္ခဲဟုထင္ရသည့္ ျပႆနာေတြၾကံဳရတိုင္း အျမဲလိုလုိေဘးနားမွာ ရပ္ေပးျပီး ကူညီေျဖရွင္းေပးသည့္သူမွာလည္း ခ်စ္သူပင္ျဖစ္သည္။ ဇြတ္တရြတ္လုပ္ေလ့ရွိေသာ ကၽြန္မအက်င့္ေၾကာင့္ ျဖစ္လာသမွ် ျပႆနာအားလံုးကို လူၾကီးတစ္ေယာက္လို ဒိုင္ခံေျဖရွင္းေပးရသူမွာလည္း ခ်စ္သူပင္ျဖစ္သည္။ ခ်စ္သူ၏ ဂရုစိုက္လြန္ကဲမႈ ၊ အလိုလိုက္မႈမ်ားေၾကာင့္ ကၽြန္မမွာလည္း ဆိုးေသာမိန္းကေလး ျဖစ္လာခဲ့ရသည္။ ေခါင္းနည္းနည္းကိုက္တာကိုပင္ ခြဲခန္း၀င္ရမည္ေလာက္ လုပ္ျပတတ္ေသာ ကၽြန္မႏွင့္ ဂရုစိုက္လြန္ေသာ ခ်စ္သူေၾကာင့္ စိတ္ညစ္ရဆံုးလူမွာ ကၽြန္မအျမဲျပရသည့္ ဆရာ၀န္မပင္ျဖစ္သည္။ အေမးအျမန္းထူေသာ ခ်စ္သူႏွင့္ ႏုနယ္ေသာ ကၽြန္မေၾကာင့္ ဆရာ၀န္မမွာ အျမဲတမ္း အာေပါက္မတတ္ရွင္းျပရသည္။ အဖ်ားနည္းနည္း၀င္လ်င္ပင္ ခ်က္ခ်င္းေဆးရံုပို႕ျပီး ေမးခြန္းေပါင္းမ်ားစြာ စံုေအာင္ေမးျမန္းေသာ ခ်စ္သူအျပဳအမူမ်ားကို ကၽြန္မခ်စ္သည္။

ကၽြန္မကို ခ်စ္သူဖုန္းဆက္တိုင္း ေမးေလ့ရွိေသာအရာမ်ားမွာ ခ်စ္လား ၊ သတိရလား ထင္လ်င္ မွားေပလိမ့္မည္။ ခ်စ္သူအျမဲေမးေလ့ရွိသည့္အရာမွာ `ေရဘယ္ေလာက္ေသာက္ျပီးျပီလဲ ၊ မနက္က ဘာစားလဲ ၊ ျပီး၇င္ ဘာထပ္စားဦး ၊ အိပ္ေရးမ၀ရင္ျပန္အိပ္ ၊ ပင္ပန္းတာေတြမလုပ္နဲ႕ ၊ စာဖတ္ျပီးေအးေဆးေန´အစရွိေသာ စကားမ်ားသာျဖစ္သည္။ တစ္ခါတစ္ရံ ကၽြန္မက အျမင္ကတ္စြာျဖင့္ `ကိုကုိေနာ္ ကၽြန္မကို ၀က္တစ္ေကာင္ေမြးထားသလို အသားတိုးလာလား ခ်ိန္ၾကည့္ဖုိ႕ အစားေတြခ်ည္း စြတ္ေကၽြးမေနနဲ႕´ဟု ေျပာတိုင္း ခ်စ္သူက သေဘာတက်ရီေလ့ရွိသည္။ ထိုအခါတိုင္း ခ်စ္သူျပန္ေျပာေလ့ရွိေသာအရာမွာ `ကိုကုိ႕ခ်စ္သူကို ပိုးကေလးလို ေမြးရလြန္းလို႕ ခ်စ္လို႕ စိတ္ပူေနရတာပါကြာ´ဟူ၍သာျဖစ္သည္။ `ကၽြန္မက ဆိုးတယ္´ဟု ေရရြတ္တိုင္း `ဟာကြာ မဟုတ္ပါဘူး ။ ကို႕ခ်စ္သူေလာက္ လိမၼာတာ ဘယ္နားသြားရွာရမလဲ။ ႏြဲ႕ဆိုးဆိုးတာကလြဲ က်န္တာအားလံုး သိပ္လိမၼာတဲ့ကုိ႕ခ်စ္သူ´ဟု ခ်စ္စႏိုးေျပာတိုင္း ကၽြန္မမွာ `အင္း က်ပ္က်ပ္အလိုလိုက္ေနာ္ ကိုကို ။ ျပီးမွ ထြက္မေျပးနဲ႕ ။ လိုက္ဖမ္းမယ္´ဟု ေျပာျပီး ရီေမာရေသးသည္။

ခ်စ္သူသက္တမ္းလည္း ႏွစ္ေတြတအားခ်ီမမ်ားေပမယ့္ သိပ္လည္းမနည္းေတာ့ေသာအခ်ိန္တစ္ခုမွာ ခ်စ္သူကို ဘ၀ေပါင္းမ်ားစြာက သိလာခဲ့သူလို တြယ္တာမႈမ်ားစြာ ျဖစ္ေပၚခဲ့သည္။ ခ်စ္သူႏွင့္မေတြ႕သည့္ရက္မ်ားမွာ အိမ္မွာပင္ေနေလ့ရွိေသာ ကၽြန္မႏွင့္ သူမပါလ်င္ ဘယ္ကိုမွစိတ္မခ်ေသာ ခ်စ္သူအက်င့္မ်ားက တထပ္တည္းျဖစ္ေနခဲ့သည္။ လုပ္ငန္းခြင္ထဲေရာက္ျပီး ခ်စ္သူနား ကၽြန္မ မေရာက္ႏိုင္လ်င္ `ကို႕ခ်စ္သူအရြယ္က အလုပ္ေတြဖိစီးရမယ့္အရြယ္မဟုတ္ဘူး။ စာပဲၾကိဳးစားသင္။ ျဖစ္ခ်င္တဲ့အိပ္မက္ကိုရေအာင္လုပ္´ဆုိကာ အလုပ္ထြက္စာတင္ခဲ့ေသာ ကၽြန္မကို ေက်နပ္စြာၾကိဳဆိုခဲ့သူမွာ ကၽြန္မခ်စ္ေသာ သူပင္ျဖစ္သည္။ အစားအေသာက္အလြန္နည္းေသာ ကၽြန္မအက်င့္ေၾကာင့္ ကၽြန္မ အစားပိုစားေအာင္ ခ်စ္သူကၾကံေဆာင္ရသည္။ `ဆိုင္ကအစားေတြလိုက္မစားခ်င္ဘူး။ ကိုကုိခ်က္ေကၽြးတာဆိုရင္ အမ်ားၾကီးစားျပမယ္´ဟု ပူဆာလ်င္ အလုပ္အလြန္မ်ားသည့္ၾကားက သူကုိယ္တိုင္ေၾကာ္ခ်က္ျပီး ကၽြန္မကို လာေကၽြးေသးသည္။ ေမာပန္းသည့္ၾကားက ကၽြန္မအစားမ်ားမ်ားစားျဖစ္တာကိုပင္ ေက်နပ္စြာ ခ်စ္သူက ျပံဳးေပ်ာ္သြားတတ္သည္။ ခ်စ္သူစိတ္အေႏွာင့္အယွက္မျဖစ္ေအာင္ ေနေလ့ရွိေသာ ကၽြန္မႏွင့္ ကၽြန္မ မၾကိဳက္ေသာအရာမ်ားကို မလုပ္ေသာ ခ်စ္သူအျပဳအမူအားလံုးကလည္း ႏွစ္ေယာက္လံုးကို အျပန္အလွန္ေက်နပ္ေစခဲ့သည္။ ဘယ္သူ႕စကားမွ ေခါင္းမညိတ္တတ္ေသာ ၊ နားမေထာင္ေသာ ကၽြန္မအက်င့္က ခ်စ္သူကရွင္းျပေျပာဆိုအၾကံျပဳလ်င္ေတာ့ စိတ္ေက်နပ္စြာပင္ စဥ္းစားေပးတတ္သည္။


ထိုကဲ့သုိ႕ေသာ အခ်စ္မ်ားႏွင့္ ၀န္းရံဖြဲ႕စည္းထားျပီး ရံဖန္ရံခါလည္း ကၽြန္မတုိ႕ ရန္ျဖစ္ရပါသည္။ ရန္တကယ္ျဖစ္လ်င္ ႏွစ္ေယာက္လံုးအေလွ်ာ့ေပးမည္ဟု ထင္လ်င္မွားသြားေပလိမ့္မည္။ တစ္ေယာက္တစ္ခြန္းေအာ္ျပီး ခဏၾကာလ်င္ မည္သူကစျပီး စစ္ေျပျငိမ္းခဲ့မွန္းေတာင္ မမွတ္မိေတာ့။ ကားေပၚမွာ ရန္ျဖစ္တိုင္း ခ်စ္သူက ကားကိုသာအာရံုစိုက္ေမာင္းျပီး ကၽြန္မကလည္း တစ္ဖက္ကိုမ်က္ႏွာလႊဲကာ အေရးမလုပ္တတ္။ ကားရပ္လ်င္ေတာ့ တစ္ေယာက္ေယာက္က စေခၚလိုက္ျပီး အဆင္ေျပသြားတတ္သည္။ တစ္ခါတုန္းက ကၽြန္မကို အိမ္လိုက္ပို႕ရင္း ခ်စ္သူကို ကၽြန္မ အလြန္မေက်နပ္မႈတစ္ခုေၾကာင့္ ကားေပၚမွာ ရန္ေတြ႕သည္။ ကားေမာင္းရင္း ရွင္းျပေနရေသာ ခ်စ္သူကို ကၽြန္မ စိတ္တိုသထက္သာတိုရင္း `ေတာ္ျပီ ရန္ျဖစ္ရတာလဲေမာျပီ ။ ျမိဳ႕ထဲ၀င္ျပီးမုန္႕လိုက္ေကၽြး´ဟု ေျပာရင္း ရီေမာကာ ရန္ပြဲအဆံုးသတ္အဆင္ေျပသြားသည္။ ရန္တစ္ေခါက္ျဖစ္ျပီးတိုင္း ႏွစ္ေယာက္လံုးလိုအပ္ခ်က္မ်ားႏွင့္ စိတ္ထားမ်ားကို ကၽြန္မတို႕ ေသခ်ာေဆြးေႏြးေလ့ရွိသည္။ communication က အေရးၾကီးသည္ဟု ကၽြန္မတို႕ ႏွစ္ေယာက္လံုးခံယူထားေသာေၾကာင့္ ကၽြန္မတုိ႕ႏွစ္ေယာက္လံုးစိတ္ထဲမွာ ဘာကိုမွ်သိမ္းဆည္းထားေလ့မရွိၾက။

ကၽြန္မႏွင့္သူ၏ဘ၀မွာ အမ်ားဆံုးအဆင္ေျပေခ်ာေမြ႕သလို ခ်စ္ျခင္းေမတၱာမ်ားကလည္း ပိုမိုခိုင္မာသထက္ ခိုင္မာလာခဲ့သည္။ ထိုကဲ့သို႕ေသာ ဘ၀တစ္ခုကို ရရွိပိုင္ဆိုင္ထားသည့္အတြက္လည္း ကၽြန္မ လြန္စြာေက်နပ္မိသည္။ ေအာင္ျမင္ျခင္းႏွင့္ရံႈးနိမ့္ျခင္းတို႕ ေပါင္းစပ္က်င္လည္ေနေသာ လူ႕ဘ၀ထဲမွာ ဘ၀၏အနိမ့္အျမင့္ ၊ အတက္အက်အားလံုးကို ခ်စ္သူႏွင့္အတူ ကၽြန္မရင္ဆိုင္ေက်ာ္ျဖတ္သြားမည္။ ခ်စ္တတ္သူတိုင္းအတြက္ အမွတ္တရျဖစ္ေစေသာ ခ်စ္သူမ်ားေန႕မွာ …. မ်ားျပားလြန္းေသာအလုပ္မ်ားၾကား Stress မ်ားစြာျဖင့္ အလုပ္မ်ားေနမည္ျဖစ္ေသာ ခ်စ္သူထံမွ ေပးႏိုင္ေသာ အခ်ိန္တစ္ခုကိုသာ ေစာင့္စားေနမိသည္။ ေလေျပႏုႏုေလးမ်ားျဖင့္ ၾကိဳဆုိေနမည္ျဖစ္ေသာ ညေနခင္းအခ်ိန္အခါမွာ ကၽြန္မခ်စ္ေသာႏွလံုးသားပုိင္ရွင္အတြက္ အမွတ္တရေလးတစ္ခုကိုလည္း ၾကိဳတင္စီစဥ္ထားျဖစ္သည္။


ခ်စ္သူမ်ားေန႕အတြက္ အမွတ္တရခ်စ္ျခင္းလက္ေဆာင္ေတြ ဖလွယ္ရာမွာ အေကာင္းဆံုးေသာ လက္ေဆာင္က မိမိခ်စ္သူႏွင့္အတူရွိေနျခင္းပင္ျဖစ္သည္ . ။ ညေနခင္းအခ်ိန္အခါတိုင္း ခ်စ္သူလက္ကိုတြဲျပီး ေအးခ်မ္းေသာ ကမ္းေျခေလးမွာ လမ္းေလွ်ာက္ရတာကို ကၽြန္မ အလြန္ခံုမင္မက္ေမာသည္။ မၾကာခင္မွာ တည္ေဆာက္ရေတာ့မည့္ အနာဂတ္ခရီးလမ္းဘ၀တစ္ခုအတြက္ ပိုမိုၾကိဳးစားေနေသာ ခ်စ္သူအတြက္ တစ္ဘ၀လံုး ကၽြန္မ ေပးအပ္သြားမည့္အရာမွာ မေျပာင္းလဲေသာ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာ ၊ အၾကင္နာ ၊ သစၥာတရားအားလံုးျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းတည္ေဆာက္ထားသည့္ ကၽြန္မ၏ႏွလံုးသားတစ္စံုပင္ျဖစ္ပါသည္။

ကမာၻေပၚမွာ
ကံအေကာင္းဆံုးမိန္းကေလး

ခ်စ္သူေရ …. ငါလားကြယ္ .. ။

မင္းအခ်စ္ေတြျပည့္ႏွက္ေနတဲ့
ခ်စ္ျခင္းေမတၱာရပ္၀န္းမွာ
ငါ့ဘ၀ရဲ႕ေပ်ာ္ရႊင္မႈမီးအိမ္
တစတစပိုမိုထြန္းလင္းလာခဲ့တယ္ .. ။

မင္းအားေပးမႈေတြေအာက္
ငါ့ယံုၾကည္ျခင္းေျခလွမ္းေတြ
ပိုမိုရဲရင့္ခဲ့ ..
မင္းအၾကင္နာမ်က္၀န္းေအာက္
ငါ့စိတ္ဓါတ္ေတြ
ပိုမိုႏူးညံ့ခဲ့ ..
မင္းေပးတဲ့ေမတၱာအခ်စ္စစ္ေတြနဲ႕
ငါပိုမိုေႏြးေထြးခဲ့ခ်ိန္မွာ
ငါက …
မင္းျမတ္ႏိုးမႈေတြကိုသရဖူေဆာင္းျပီး
ေပ်ာ္ရႊင္ျခင္းေတြျပည့္ႏွက္
အားမာန္သစ္ေတြပိုမိုတိုးရင္း
ဘ၀ရဲ႕အဓိပၸါယ္ကိုသိျမင္လာရသူပါ .. ။

မင္းခ်စ္ျခင္းပန္းေတြ
ေဖြးေဖြးလႈပ္ပြင့္ေနတဲ့
ေမတၱာဥယ်ာဥ္ထဲမွာ
ငါ့ေျခလွမ္းေတြသက္ဆံုးတိုင္လွမ္းခ်င္တယ္ .. ။

မင္းေပ်ာ္ရႊင္မႈေတြပြင့္လန္း
မင္းစိတ္ဓါတ္ေတြပိုမိုထက္ျမက္
မင္းဘ၀တစ္ခုလံုးပိုမိုေအာင္ျမင္ထူးခၽြန္
အရာအားလံုးမင္းဘ၀မွာျပည့္စံုလာေစဖို႕
မင္းေဘးနားမွာ ထာ၀ရရွိေနခ်င္မိတယ္ .. ။

သစၥာဆိုတဲ့ျခံစည္းရိုးနဲ႕ေဘာင္ခတ္
ေပ်ာ္ရႊင္ျခင္းပန္းပြင့္ေတြအတူတူခူးဆြတ္
အခ်စ္စစ္ေတြျပည့္ႏွက္ေနတဲ့
အၾကင္နာေမတၱာႏွလံုးသားအိမ္ေလးထဲမွာ
နားလည္ယံုၾကည္မႈအေျခႊအရံေတြနဲ႕
မင္းရင္ခြင္မွာနားခိုခ်င္မိတယ္ .. ။

ေႏြေနပူမွာလည္းအတူတူ
ေလေျပႏုေတြလည္းအတူတူခံစား
ၾကမ္းတမ္းတဲ့မိုးရာသီခရီးမွာလည္း
မခြဲအတူယွဥ္တြဲသြားရင္း
ေအးစက္စက္ေဆာင္းလရာသီမွာလည္း
မင္းနဲ႕အတူ ရွိေနမယ့္သူပါ .. ။

ခ်စ္တတ္သူမ်ားအားလံုး ခ်စ္သူမ်ားေန႕မွာ ေပ်ာ္ရႊင္ခ်မ္းေျမ႕ၾကပါေစရွင္ .. ။ ဒီလ (၇)ရက္ေန႕မွာ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ ဘာမွမေရးျဖစ္ခဲ့တာမို႕ ခ်စ္သူမ်ားေန႕အမွတ္တရအျဖစ္ အယ္စိုင္းဇီသီခ်င္းအခ်ိဳ႕မွ်ေ၀ခံစားေပးလိုက္ပါသည္။

လွည့္ၾကည့္ပါဦးလား
မိုးရာသီထဲ
မင္းမသိတဲ့အခ်စ္
အေ၀းကခ်စ္သူ
ဒီညေနခင္း
လာခ်င္ရင္အနီးေလး
အလြမ္းနဲ႕ရူးျပီ
သြားစုိ႕အေ၀း
ျပန္လာခဲ့
မလိခမွအလြမ္းမ်ား
ထင္ေနတာမွားျပီ
အရူးမလုပ္နဲ႕
လမ္းျပၾကယ္
အခ်စ္အတြက္ကံမေကာင္းခဲ့သူ
ေရစီးေၾကာင္းသံေယာဇဥ္


6 Comments so far
Leave a comment

ခ်စ္သူမ်ားေန ့ခံစားခ်က္ ကေလး ဖတ္သါားတယ္ ညီမေလးေရ။ Happy Valentine!!!

Comment by ေကာင္းကင္ကို

That’s extremely romantic. Really enjoyable to read through. Good luck, sis.

Comment by Mintasay

စာေလးကဖတ္ရင္းနဲ႕သာဆံုးသြားေပမယ့္ ရင္ထဲမွာ က်န္ခဲ့တယ္ ။ ကဗ်ာဆန္တဲ့ ခံစားခ်က္ေတြနဲ႕ အခ်စ္ေတြက ထင္ဟပ္ေနပါတယ္လင္းေရ။ လင္းရဲ႕ခ်စ္သူနဲ႕ အျမဲေပ်ာ္ရႊင္ပါေစေနာ္။

Comment by စိုင္းေက်ာ္စြာ

ညီမေလးေရ…

Happy valentine’s day
ညီမေလး ခ်စ္သူနဲ႔ လက္တြဲမျဖဳတ္စတမ္း ဘ၀တေလွ်ာက္ ေပ်ာ္ရႊင္စြာ ေလွ်ာက္လွမ္းႏုိင္ပါေစ…။

ညီမေလး ကံေကာင္းပါတယ္….
ညီမေလးရဲ့ ျဖစ္စဥ္ေတြကုိအားလုံးနီးပါး ေဖာ္ျပေပးတဲ့အတြက္ ေက်းဇူးပါ..။

ေပ်ာ္ရႊင္ဖြယ္ေန႔ေလးတေန႔ပါ….

Comment by ျပည့္စုံ

အခ်စ္မ်ားနဲ႔ ထံုမႊမ္းေသာ autobiography တစိတ္တပိုင္းေလး ထင္ပါရဲ႕.. ခံစားသြားပါ၏။

Comment by ေမျငိမ္း

People are Starving…..

Comment by Anonymous




Leave a Reply

